پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

۳۰بهمن

افزایش وزن و سرطان

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ق.ظ


افزایش وزن در طول زندگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری و معده را افزایش دهد.


تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش وزن بعد از بیست سالگی به نقطه ای از چاقی می تواند خطر ابتلا به سرطان معده و مری را تا سه برابر افزایش دهد.


مطالعات جدید توسط دکتر جسیکا پتریک(Jessica Petrick) به تازگی در مجله سرطان بریتانیا منتشر شد. این مطالعات نشان داده که اضافه وزن با افزایش خطر ابتلا به سرطان های مری و معده در ارتباط است. با این حال دکتر پتریک و همکارانش می گویند هنوز مشخص نیست که چگونه افزایش وزن در طول عمر ممکن است این خطر را تحت تاثیر قرار دهد.


خطر ابتلا به سرطان بیش از سه برابر بیشتر با افزایش وزن در طول عمر همراه است.


با هدف بررسی ارتباط بین سرطان و افزایش وزن در طول عمر، این تیم اطلاعات به دست آمده از 409,796 نفر بین سنین 20 تا 50 سال را مورد آزمایش قرار دادند. در شروع مطالعه وزن و قد شرکت کنندگان بین سنین 20 تا 50 سال اندازه گرفته شد. در طول آزمایش 633 نفر از شرکت کنندگان مبتلا به سرطان مری و 415 نفر مبتلا به سرطان قسمت فوقانی معده شدند.

با توجه به این آزمایش کسانی که در طول عمر خود دچار افزایش وزن شدند و نتوانستند آن را کنترل کنند نسبت به افراد دارای وزن معمولی و سالم احتمال ابتلا به سرطان مری و سرطان قسمت فوقانی معده در آنها 60 تا 80 درصد بیشتر از افراد دارای وزن سالم است.


با تشکر

منبع

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۳۰
محمد صیاداربابی

نظرات  (۱)

عالی بود انشالله در آینده باز هم مطالب مفیدی مانند این مطلب بزارید در پناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی