پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

۱۰بهمن

ارتباط گوش دادن موسیقی با آلزایمر

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۳۶ ب.ظ


یکی از سرگرمی های امروزی گوش دادن به موسیقی می باشد. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که موسیقی گوش ندهد، موسیقی به صورت های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید با یک جستجو ساده در اینترنت نمونه های مختلف موسیقی اطلاعاتی کسب کنید.
موسیقی تاثیرات مثبت و منفی بر روی بدن ما میگذارد، که ما در این مطلب می خواهیم تاثیرات آن بر بیماری آلزایمر را برایتان بیان کنیم. پس ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.
موسیقی میتواند در درمان بیماری آلزایمر مؤثر باشد.

با توجه به مقاله اخیر که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است برنامه های مدیتیشن و گوش دادن دادن به موسیقی میتواند در اقدامات شناختی و حافظه در بزرگسالان مبتلا به آلزایمر مؤثر باشد و به آنها در درمان این بیماری کمک کند.
شواهد نشان میدهد که زوال شناختی ذهنی (SCD) میتواند یک مرحله پیش بالینی بیماری آلزایمر و یا پیری ناسالم مغز را نشان دهد. این بیماری در ایالات متحده آمریکا روی 5 میلیون نفر تاثیر میگذارد.
دکتر کیم اینز(Kim Innes)، استادیار اپیمیولوژی در دانشگاه غرب ویرجینیا در مورگانتون(Morgantown) و همکارانش با هدف بررسی اثرات دو شیوه ذهن و بدن که گوش دادن به موسیقی نیز شامل آن می شود روی افراد به SCD آزمایشاتی را آغاز کردند.
برنامه گوش دادن به موسیقی برای افراد مبتلا به آلزایمر با نتایج مثبتی حتی در مراحل پایانی بیماری همراه بوده است.
قسمت هایی از مغز وجود دارد که خاطرات و تصورات همراه با گوش دادن به موسیقی را ذخیره می کند، این قسمت ها با وجود آلزایمر نسبتا سالم می ماند. مردم زمانی که به موسیقی گوش می دهند ممکن است همراه با رویدادهای مهم زندگیشان باشند و یا ممکن ااست احساساتی شوند که همین ها در این بخش ها ذخیره می شود.
گوش دادن به موسیقی ممکن است در درمان استرس، کاهش اضطراب و کاهش تحریک  های ناشی از آلزایمر مؤثر باشد. علاوه بر این موسیقی میتواند خلق و خوی را تقویت کند، تسهیل عملکرد شناختی و کمک به هماهنگی حرکات بدن را نیز در بر داشته باشد. تحقیقات قبلی که این تیم تحقیقاتی انجام داده بودند نشان داد که گوش دادن به موسیقی میتواند در استرس، خواب، خلق و خوی، رفاه و کیفیت زندگی نیز مؤثر باشد.

با تشکر
منبع

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
محمد صیاداربابی

نظرات  (۱)

۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۲۴ غریب منتظر
سلام جالب بود اما کار پر تلاشی شروع کردید 
با آرزوی موفقیت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی