پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

پزشکی

اخبار و دانستنی های پزشکی

۲۷بهمن

15 راه ساده برای یک زندگی شاد

چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۵۴ ب.ظ
هنوز برای خیلی ها شاد بودن دشوار است و به دلایلی نمیتوانند در زندگی شاد باشند. این افراد خودشان را با این جمله  که "وقتی من یه خانه و یه ماشین جدید داشته باشم میتونم شاد باشم." گول میزنند. اما در حقیقت شادی برای همه ماست و ربطی به موقعیت افراد ندارد.
برای شاد بودن نیازی به خونه بزرگ و یک ماشین جدید نیست، شادی را حتی با وسایل ساده زندگی نیز می شود تجربه کرد و در واقع این شادی ها واقعی هستند.
ما در اینجا 15 راه ساده را به شما نشان می دهیم تا بتوانید به کمک آنها شاد باشید.

1. کار هایی که دوست دارید انجام دهید
اگر شما شور و شوق برای بازی فوتبال، نوشتن شعر، و یا آموزش کودکان دارید آنها را انجام دهید. اگر دقت کنید زمانی که شما کار هایی را که دوست دارید انجام می دهید شاد هستید اما برعکس زمانی که کاری را  که علاقه ای به آن ندارید و از روی اجبار آن را انجام می دهید زمان برایتان سخت می گذرد.

2. به دیگران کمک کنید
بیشتر شما تجربه کمک به دیگران را دارید و اگر دقت کنید بعد از اینکه شما به طور داوطلبانه به کسی کمک کردید به یک احساس خوبی می رسید و این کار باعث می شود حالتان عوض شود.

3. خداراشکر کنید
زمانی که واسه تمام چیز هایی که دارید شکرگزار باشید، پس از مدتی می بینید که زندگیتان پر برکت تر می شود. با توجه به اینکه شکرگزاری برکت را افزایش می دهد و انسان را به اصطلاح سر حال نگه می دارد و شاد می کند، میشه گفت شکرگزاری انسان را شاد می کند.

4. اشتراک گذاری با دیگران
زمانی که ما افکار، زمان و توانایی هایمان را با دیگران به اشتراک می گذاریم احساس بهتری داریم( به اصطلاح سبک میشیم). زمانی که شما با دیگران صحبت و درد دل می کنید آنها احساس، بزرگی می کنند و به شما کمک می کنند و با این کار هم آنها و هم خودتان شادی بیشتر را در زندگی احساس می کنید.

5. لبخند بزنید
برای لبخند زدن تمرین کنید و تاثیر این کار را هم در خودتان و هم در اطرافیان خود احساس کنید. با این وجود سعی کنید همیشه لبخند بزنید. لبخند می تواند شما را شادتر کند، حتی اگر به زور آن را انجام دهید باز هم احساس خوبی نسبت به آن دارید.

6. ورزش
ورزش باعث کاهش استرس و ترشح اندورفین می شود. بازی های ورزشی یکی از راه های سرگرمی است که علاوه بر سلامتی و تندرستی بدن شما، می تواند شما را شاد کند.

7. به دنبال یک مربی زندگی باشید
یک مربی زندگی به شما کمک خواهد کرد تا شما بهتر زندگی خود را ارزیابی کنید و به همین دلیل شما احساس بهتری خواهید داشت. شاید شما در دریایی از باور های غلط قرار گرفته اید و یا یه دیوار عاطفی جلوی راه شما را گرفته بدون اینکه حتی خودتان متوجه آن شوید. با صحبت کردن با یک مربی زندگی، شما می توانید کشف کنید که چرا شما نسبت به همه چی ناراضی هستید و همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تمام این مشکلات را حل کنید.

8. مدیریت استرس
اجازه ندهید استرس، حق طبیعی شما را که شاد بودن است را غارت کند. شما شایستگی این را دارید که خوشحال باشید، پس اجازه ندهید که استرس خوشحالی شما را از شما بگیرد. شیوه هایی مانند مدیتیشن می تواند به شما در مدیریت کردن استرس کمک کند.

9. غذای سالم بخورید
در واقع زمانی شما شاد هستید که سالم باشید. زمانی که شما غذا های سالم و مقوی می خورید، احساس بهتری چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روانی دارید.

10. گذراندن وقت با عزیزانتان
هیچ جایگزینی برای گذراندن وقت به کیفیت گذراندن وقت با عزیزانتان نیست. ما موجودات اجتماعی هستیم، حتی اگر شما یک درونگرا و یا انزواء طلب باشید. مردم عاشق گذراندن وقت با خانواده و دوستانشان هستند و از اینکه با آنها هستند خوشحال اند و می خندند.

11. نابود کردن افکار منفی
شما می دانید که افکار منفی می تواند شما را ناامید و ناراحت کند.
حال چگونه این افکار را از بین ببریم؟ شما می توانید به جای فکر کردن به افکار منفی به چیز های خوب فکر کنید.
از کسانی که به شما افکار منفی را منتغل می کنند دوری کنید و بیشتر با کسانی باشید که آنها را دوست دارید و به شما انرژی مثبت می دهند.

12. هدیه بدهید
لازم نیست چیزی که هدیه می دهید گران قیمت باشد، شما می توانید حتی یه شعر زیبا، یه یادداشت سریع و یا حتی یه ایمیل به دیگران هدیه دهید و با این کار علاوه بر شما شخص مقابلتان نیز احساس شادی می کند.

13. ببخش و فراموش کن
کینه اندوزی بیش از اینکه به شخص مقابل آسیب برساند به شما آسیب می زند. به جای این کار به آینده ی خودتان فکر کنید و در تلاش برای رسیدن به اهداف خود باشید.

14. پیاده روی در طبیعت
گذراندن وقت در طبیعت می تواند به شما احساس طراوت و شادابی بدهد، به ویژه زمانی که شما در یک جهان مصنوعی ساخته دست بشر زندگی می کنید. قدم زدن در جنگل های محلی و یا پارک ها می تواند به شما اجازه درک بهتر از زندگی طبیعی را بدهد و شما را شاداب کند.

15. خودت باش
همانطور که استیو جابز(Steve Jobs) گفت:"زمان شما محدود است، پس آن را با زندگی کردن مثل شخص دیگری هدر ندهید." سعی کنید که خودتان باشید و راحت زندگی کنید.

شاد باشید
منبع
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۷
محمد صیاداربابی

نظرات  (۱)

۲۷ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۰۲ شهر دانلود
خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی